Els bons de consum local s’acomiaden amb l’objectiu complert

Més de 3.900 persones i 192 comerços han gaudit durants els seus dos anys de vida dels bons de consum local Vilawatt, que el passat 31 de desembre van posar punt i final.

Més de 3.900 persones i 192 comerços han gaudit durants els seus dos anys de vida dels bons de consum local Vilawatt, que el passat 31 de desembre van posar punt i final. Aquesta iniciativa municipal, pensada per potenciar la reactivcació econòmica després de la pendèmia a través de la moneda local Vilawatt, es va tancar amb tots els bons posats a la venda esgotats: gairebé 19.500. A cada bo, l’Ajuntament doblava els 25 euros posats per una persona per gastar-los en establiments de la ciutat.

La despesa directa va ser de 927.627 euros, però es calcula que s’han fet servir bons en compres per valor de propr d’1,3 milions d’euros. Per això, la regidora de Comerç i Turisme, Carme Gimeno, es mostrava “satisfeta de que l’experiència hagi impulsat de manera efectiva el nostre teixit comercial després de la COVID i hagi fomentat la relació de la gent amb els seus establiments de proximitat i de confiança davant altres models de compra”.

IMPULS A LA MONEDA LOCAL

La despesa ha estat variada. S’han aprofitat molt els bons per adquirir productes per a la llar, com electrodomèstics, però també roba o calçat, així com per realitzar les seves compres habituals d’alimentació. També han servit per tastar l’oferta de bars i restaurants i, en menor quantiat, per comprar medicaments, llibres o ulleres, o a perruqueries, botigues de telefonia o floristeries i, fins i tot, per contratar viatges.

Tot i que la novetat de la iniciativa va suposar que l’inici fos un pèl lent a començaments de 2021, amb el pas del temps i el seu ús la ciutadania va anar apostant pels bons Vilawatt com una oportunitat per abaratir les seves compres. De fet, el número de vendes va crèixer el 2022 un 37 %, superant les 16.000 operacions i arribant a més establiments. Noelia Lindón, d’Electrodomèstics Calbet, afirma que “la gent era conscient de que estalviava i aprofitava per comprar productes de més qualitat a millor preu”, i això, segons la propietària de la botiga Chebrolet Encarni Osuna, “ha acostumat a la gent comprar a Viladecans”, cosa que ha afavorit molt el comerç local.

L’experiència ha impulsat a la moneda Vilawatt, promoguda per l’Ajuntament per afavorir la dinamització econòmica i la transició energètica local, objectius que romandran actius després de l’adéu dels bons de consum.